Re: b?d? (chyba) mia? nowy komputer. By?o: mia?em komputer :(

Autor: Dominik <domikw_at_kosz_gmail._com>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 15:31:10 MET DST

Użytkownik "Michal Lukasik" <michu_l@tlenCUT.pl> napisał w

> A ile na VSTA?
> Pewnie trafił taki egzemplarz płyty. Słyszałem zgoła odwrotne opinie, że
> VSTA jest słabsza pod względem OC od SATA2 (tyczy to także tych płyt pod
> AMD).
> Mój E4600 w tej MoBo z DDR PC3200 stabilnie działa na 2,7GHz co daje 12,5%
> więcej niż nominalnie, a ten CPU nie należy do demonów OC. Płyta zresztą
> też.

Mój E2160 chodził na niej na 2.4 GHz więc daje to 30%. Przy próbach wyższego
OC płyta się buntowała.

> Pytanie ile wie co to takiego? ;D
> Nigdy nie wiadomo kiedy może się przydać.

Niby tak :)

> Pomijalny. Ale czasem może to zaoszczędzić kłopotów z podłączeniem dysków
> SATA II pod interfejs SATA 150. No i łatwiej to później dalej odsprzedać -
> jest pełno "jelonków" co uważa, ze SATA II jest 2x szybsze. ;D

"Jelonków" jest cała masa. Udzielam się na pewnym forum gdzie nie raz
zdarzało mi się, iż trzeba było pacyfikowac ludzi zamierzających kupić
grafikę 8600 GT z pamięcią 1GB DDR2. Dla ludzi najwazniejsze było to że
producent nazwał ją "Super" i z trzema wykrzyknikami okrasił potężną ilość
RAM. :)

> Przy jak mocnej karcie graficznej PCIE x4 stanie się wąskim gardłem?* Kto
> kupuje tak silną kartę docelowo do tej płyty? - IMO tę płytę kupuje się
> jako pomost między starym komputerem (AGP/DDR/PATA) a nowym (PCIE/DDR
> II/SATA).

Owszem - dla mnie był to pomost i pewnie dla większości użytkowaników też.
Gdy swego czasu wkłądałem w tę płytę 8600GT doradzono mi (na tej grupie)
zmianę płyty. Obecnie mam już Foxconna P35A-S i przymierzam się do zmiany
grafiki ("bo za słaba była") :)

Dominik