Re: Monitory, monitory...

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 02:07:34 MET DST

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "de Fresz"
>Kluczowe sa 2 kwestie - rozmiar i wiernosc kolorystyczna. Jesli
>wystarczy Ci cos z rozdzialka 1280x1024, to da sie znalezc bardzo
>przyzwoita 19" Nec czy Eizo w okolicach 1300-1600. Jak chcesz
>1600x1200,

No, nie będę ukrywać, że 1600x1200 byłoby miłe. (zakładając 19").

>to budzetowa opcja HP LP2065 lub Dell 2007FP (oba z
>elementami loterii, bo sa zarowno na S-IPS jak i MVA, ale to do
>rozgryzienia), mniej budzetowa Nec 2090UXi czy Eizo S2100. Mozna
>jeszcze poszukac cos z panoram 20-22 (np Dell 2007WFP za ok. 1,5, czy
>Eizo S2231W za 2,3k zl).
>Dla mnie jednak najfajniejsza rozdzialke i do pracy i do rozrywki daje
>panorama 23-24" - 1920x1200, ale cos sensownego to kwoty rzedu 3,5-4,5k
>zl (np. Apple Cinem Display 23 czy Eizo S2431W). Oba niezle spisuja sie
>i w pracy z kolorem (ale jak zawsze konieczne jest oprofilowanie) i w
> [...]

No właśnie, tak podejrzewałem. Dlatego mocno zastanawiam się, czy
faktycznie nie sensowniej rozdzielić to na prosty monitor do tekstu/gier
i telewizor do filmów. Ale co wtedy ze zdjeciami? :-/

>Generalnie najbardzie uniwersalne parametry maja matryce S-IPS, ale tez
>i trza za to zaplacic, *VA daja dobre kolory (mimo ciut wezszych
>katow), ale sa slabsze pod wzgledem czasu reakcji, choc to, czy to
>komus przeszkadza, czy nie, jest bardzo wzgledna kwestia.

Wyrastałem na kineskopach, na których pracowało się w 50Hz - lekkie
smużenie mi nie przeszkadza. :-)

--
  Kruk@ -\                   | I  am  Rambo  of  Borg: Yo! Assimilate this!
          }-> epsilon.eu.org | <BANG> <BANG> <BANG>