Re: Monitory, monitory...

Autor: de Fresz <defresz_at_NOSPAMo2.pl>
Data: Tue 15 Jul 2008 - 02:01:34 MET DST

On 2008-07-15 01:35:05 +0200, Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> said:

> No, to jest w tej chwili podstawowy monitor przy moim domowym
> komputerze, więc zastosowania są mocno przeróżne. Generalnie, jak
> pisałem - praca z tekstem (to opędze byle TN-ką), prosta obróbka
> fotografii (tu zależałoby mi, żeby jednak była szansa, że to co dam do
> wydruku gdzieś w punkcie będzie wyglądało mniej więcej tak, jak widzę na
> monitorze), filmy, granie.

Kluczowe sa 2 kwestie - rozmiar i wiernosc kolorystyczna. Jesli
wystarczy Ci cos z rozdzialka 1280x1024, to da sie znalezc bardzo
przyzwoita 19" Nec czy Eizo w okolicach 1300-1600. Jak chcesz
1600x1200, to budzetowa opcja HP LP2065 lub Dell 2007FP (oba z
elementami loterii, bo sa zarowno na S-IPS jak i MVA, ale to do
rozgryzienia), mniej budzetowa Nec 2090UXi czy Eizo S2100. Mozna
jeszcze poszukac cos z panoram 20-22 (np Dell 2007WFP za ok. 1,5, czy
Eizo S2231W za 2,3k zl).
Dla mnie jednak najfajniejsza rozdzialke i do pracy i do rozrywki daje
panorama 23-24" - 1920x1200, ale cos sensownego to kwoty rzedu 3,5-4,5k
zl (np. Apple Cinem Display 23 czy Eizo S2431W). Oba niezle spisuja sie
i w pracy z kolorem (ale jak zawsze konieczne jest oprofilowanie) i w
rozrywce jak dynamiczne FPSy czy filmy.
Generalnie najbardzie uniwersalne parametry maja matryce S-IPS, ale tez
i trza za to zaplacic, *VA daja dobre kolory (mimo ciut wezszych
katow), ale sa slabsze pod wzgledem czasu reakcji, choc to, czy to
komus przeszkadza, czy nie, jest bardzo wzgledna kwestia.

--
Pozdrawiam
de Fresz