Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: Tom01 <biuro_at_mastiff.pl>
Data: Mon 14 Jul 2008 - 12:48:00 MET DST

jakub tarczewski pisze:
> A poza tym... zajrzałem na wszelki wypadek na stronę
> monitory.mastiff.pl i przeczytałem opisy Formaców... i chyba poczułem
> się zdezorientowany jeszcze bardziej ;-)

He, he.... niestety producent podsyła teksty do umieszczenia. Szczerze
mówiąc rzadko kiedy zawierają one konkrety. Częściej marketingowe
bujanie w obłokach.

> i to miałem na myśli, podając link do Perfekt System; na tym monitorze
> DA SIĘ bez szczególnych problemów pracować także profesjonalnie.

Profesjonalnie da się przygotować materiał w ogóle nie patrząc na kolor.
Znam wielu ludzi przygotowujących materiał wysokiej jakości na sprzęcie
zupełnie do tego nie podchodzącym. Wszak wszystko opisują liczby i
doświadczenie operatora jest kluczowe. Jednak wielu ludzi, w tym
zawodowców twierdzi, że chciałoby móc wierzyć monitorowi. Formac tego
nie zapewnia i w losowym momencie może poprowadzić w krzaki. Główne
mankamenty to reprodukcja w cieniach, światłach spowodowana
spłaszczeniem charakterystyki w tych zakresach, niestabilność temperatury.

> Co prawda w końcu nie dowiedziałem
> się, co to takiego "srebrzenie MVA", ale zakładam, że nie jest to (wobec
> innych wad Formaców, oczywiście) takie bardzo istotne.

Nie jest to tak naprawdę istotne. Są profesjonalne monitory, a raczej
były, bo to stary typ wyświetlacza, dedykowane do Cad, gdzie owego
efektu w ogóle nie sposób było zauważyć w normalnych warunkach, pomimo
że sprzyjało temu, czarne tło w Auto Cadzie.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!