Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: Friend <friend_at_nospam.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 11:08:11 MET DST

>Witam, niedawno padł mi monitor XA7-19i. Kupiłem nowy - Samsung
>2253bw. I nie mogę skalibrować kolorów. Używam monitora do obróbki
>zdjęć i sprzedawca polecił tego Samsunga. W zasadzie kolory, jasność i
>kontrast są przyjemne, bardzo wyraziste, ale... nierzeczywiste. Stare
>zdjęcia nie wyglądają tak dobrze, naturalnie jak w Xeroksie. Irytujące
>są czerwone cienie na twarzach ludzi. Próbowałem z ustawieniami OSD

-upewnij się ze nie masz powłączanych jakiś polepszaczy kolorów (sa zarówno
w menu monitora jak i sterownikach)

-wyświetl gradienty i sprawdz czy są płynne stabilne bez widocznych odchyłek
w rózne odcienie

-podaj na jakich ustawieniach (dokładnie) obecnie pracujesz: jasność
kontrast rgb itd

-czy efekt jest na statycznych obrazach czy ruchomych ?