Re: Dziwne zachowanie po wymianie procka

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 22:21:37 MET DST

Dnia 12.7.2008, chairon napisał(a):

> [...]
> nieco przyspieszyć i zakupiłem Athlona XP 2400+. Niestety, po wymianie
> procesora obserwuję dziwne zjawisko. Otóż podczas przeglądania stron
> (scrolowanie zawartości) a także w momencie odczytu z dysku (np. w czasie
> odpalania jakieś aplikacji), kiedy mam nałożone słuchawki, to pojawia się w
> nich cichy szum, a czasem bardzo delikatne trzeszczenie. Objaw ten słyszalny
> jest również w głośnikach, kiedy przełączę z słuchawek. Jest to dźwięk na
> tyle cichy, że w przypadku głośników muszę ustawić głośność na full by to
[...]

> Ma ktoś z Was pomysł co to może być lub ewentualnie co i czym przetestować?

Sprawdzałeś czy karta dźwiękowa nie dzieli przerwań z jakimś urządzeniem?
Możesz to sprawdzić w "Menadżerze urządzeń" - używam wersji
anglojęzycznej, ale analogicznie znajdziesz w polskiej.
Device Manager > View > Resourcess by connection > Interrupt request (IRQ)
Jak tu http://www.nitka.net.pl/~michu/irq.png
Jeśli okaże się, że tak i dzieli je z jakimś urządzeniem na karcie PCI to
najprościej wystarczy je przełożyć w inny slot (w instrukcji powinna być
tabela przerwań dla urządzeń PCI). Jeśli okaże się, że z jakimś
urządzeniem na płycie możesz (niestety nie zawsze) przydzielić mu inne w
BIOSie lub samym Windows (zależy co to za urządzenie).

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/  http://giveawayoftheday.com/