Dziwne zachowanie po wymianie procka

Autor: chairon <chairon_at_interia.SKASUJ-TO.pl>
Data: Sat 12 Jul 2008 - 22:08:20 MET DST

Witam

Posiadam płytę Mercury KOB KT133a. Do tej pory pracowała na procesorze Duron
950. Jako że na obecną chwilę to już eksponat muzealny, postanowiłem go
nieco przyspieszyć i zakupiłem Athlona XP 2400+. Niestety, po wymianie
procesora obserwuję dziwne zjawisko. Otóż podczas przeglądania stron
(scrolowanie zawartości) a także w momencie odczytu z dysku (np. w czasie
odpalania jakieś aplikacji), kiedy mam nałożone słuchawki, to pojawia się w
nich cichy szum, a czasem bardzo delikatne trzeszczenie. Objaw ten słyszalny
jest również w głośnikach, kiedy przełączę z słuchawek. Jest to dźwięk na
tyle cichy, że w przypadku głośników muszę ustawić głośność na full by to
wyłapać.

Pomyślałem, że może coś się zrąbało, ale gdy przełożę procek z powrotem na
Durona, to objaw znika. Pytałem znajomego, to powiedział, że chyba mi się
wydaje, bo takie rzeczy nie są możliwe. Pisząc tego posta jestem na 100%
pewien, że nic mi się nie wydaje. Zastanawiam się natomiast czy jest to
spowodowane uszkodzeniem zakupionego przeze mnie procka czy też po zmianie
konfiguracji coś się nie zaktualizowało i powoduje takie zachowanie. Efekt
jest taki jakby podczas przeglądania stron czy odczytu z dysku uaktywniało
się urządzenie odtwarzające. Przy przeglądaniu stron jest to bardziej cichy
szum, a przy intensywnej pracy dysku słuchać jakby świerszczenie. Używam
Windowsa XP.

Ma ktoś z Was pomysł co to może być lub ewentualnie co i czym przetestować?

--
Pozdrawiam
chairon