Re: gdzie mozna kupic dobre CRT 21"+

Autor: Antymonopolista <antymonopolista_at_wytnij.to.costam.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 20:37:48 MET DST

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości
news:slrng7h810.4ge.Mariusz.Kruk@epsilon.rdc.pl...
> OK. Nie napisałeś tego explicite. Faktycznie. Z każdej Twojej wypowiedzi
> wyziera jednak, że ostre=>lepsze. Co nie zawsze jest zgodne z prawdą.

Zawsze byłem zwolennikiem ostro i dokładnie widzianych liter, choćby to
wiązało się z niską rozdzielczością. Rózwnież nie lubię migotania i 60 Hz
jest dla mnie absolutnie niedopuszczalne nawet przez chwilę, a tylko trochę
większa częstotliwośc 85 HZ to zupełnie co innego, a używam 100 HZ.
Gdy zmieniłem swój CRT z małych 14-15 calowych które kiedyś były standardem
na 17-calowy używałem śmiesznej rozdzielczości ...800x600, bo przy 1024x768
litery były szare i trzeba było się wglądać. Używałem takiej rozdzielczości
mimo oczywistej niewygody, np używając kompilatora gdzie było sporo okienek
jak podgląd zmiennych itp. Dopiero kupno CRT 19-calowego (którego używam do
dziś) pozwoliło na użycie pierwszej sensownej rozdzielczości czyli 1024x768,
większą częstotliwość włączam czasami tylko na chwilę, gdy mam do czynienia
ze źle napisanymi programami w których zbyt duże okienka nie mieszczą się na
ekranie, bo autor nie przewidział że ktoś może miec mniejszą rozdzielczość.
Zupełnie inna sprawa była z LCD który nie ma chyba nawet 17 a tylko 15.4
cala a rozdzielczość wyższą 1280x800 - i litery były całkiem wyraźne, pod
warunkiem że na karcie rozdzielczość była ustawiona dokładnie na taką jaką
ma max monitor.
LCD jedną rzecz mają dobrą - można mieć wysoką rozdzielczość i litery
pozostają nadal wyraźne.
Gdybym miał teraz kupować monitor, to chciałbym mieć maksymalnie dużą
rozdzielczość, aby wszystkie aplikacje miały miejsce do działania, i chodzi
głównie o rozdzielczość PIONOWĄ - nie dla mnie monitory panoramiczne, które
mają mizerną rozdzielczość pionową, poza tym tylko taka rozdzielczość która
jest na liście dostępnytch rozdzielczości karty graficznej.
Moja karta maksymalie idzie na 1600x1200 i myślałem nad Samsungiem 204B