Re: Kalibracja monitora LCD

Autor: Rev258 <lubietojak_at_tlen.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 20:38:54 MET DST

Dzięki wszystkim za rady i za dyskusję. Właśnie wróciłem ze sklepu,
zamieniłem Samsunga na Asus PW-201. To był jeden z dwóch monitorów
jakie mieli z matrycą inną niż TN (z TN mieli chyba ze 30 modeli
różnych marek). Musiałem oczywiście nieco (400 zł) dopłacić. Trudno od
razu stwierdzić czy zakup się opłacił. Ale... Uruchomiłem monitor bez
wgrania sterowników, użycia softu z płyty, sterownik monitora jest
systemowy (uruchomił się kreator dodawania sprzętu). I... Obraz jest
ok. Zdjęcia znów wyglądają jak dawniej, kolory prawidłowe, bez
czerwonej poświaty na twarzach ludzi. :) Drugie wrażenie - nie użyłem
żadnych ustawień a fabryczne ustawienia mi pasują (Samsung oślepił na
dzień dobry), ostrość w porządku, kontrast i jasność też. :)
Za kilka dni będę mógł się podzielić spostrzeżeniami, także związanymi
z gadżetami (masa różnych wejść, plus kamerka internetowa itd.).
Nie chcę mówić że MVA jest z natury lepsze niż TN. Prawie 4 lata
działałem na wspomnianym Xeroksie i był naprawdę świetny, chyba
najlepszy ze wszystkich na jakich pracowałem w domu oraz w biurach
(różnych pracodawców). Miał doskonałe kolory, był wygodny przy
kalibracji, sprawdzał się przy zdjęciach, filmach oraz grach i miał
przyjemny design. Znajomy nadal na takim działa, nie ma problemów,
więc chyba mogę wciąż śmiało polecać Xerox, markę mało znaną, ale
wartą uwagi.

Pozdrowienia,
R.