Re: T61 - hibernacja i rozładowywanie baterii

Autor: Czeresniak <darek1980_at_op.pl>
Data: Sun 13 Jul 2008 - 19:28:17 MET DST

Sam mam T61 z T8300 i NV140M i też opisane zjawisko u mnie występuje.
Ogólnie rzecz biorąc chyba koleś pisze głupoty.
Jeśli by laptop przy przechodzeniu w stan hibernacji pobierał więcej niż
może dać sam zasilacz, to by nie przeszedł w stan hibernacji bez włożonej
baterii, a przechodzi.
Trzeba zmierzyć jak kształtuje się pobór prądu z zasilacza przy hibernowaniu
w dwóch przypadkach:
- przy wyjętej baterii;
- przy włożonej baterii.
Ciekaw jestem jakie będą wyniki.
Po drugie mam też 1,5 rocznego DELLA D820 z T5600 i GMA950, zahibernowałem
go dla próby na 36h i po włączeniu stan baterii był 100% jednak po
kilkunastu sekundach spadł do 98% (przy uruchamianiu z podłaczonym
zasilaczem).
Biorąc pod uwagę wiek baterii i to, że nie pracuje w sposób oszczedzający
jej żywotność można uznać, że te 2% to samorozładowanie.
Wyłaczony T61 nie pobiera chyba prądu bo właczyłem kiedyś po kilku dniach
leżenia w torbie i bateria była naładowana w 100% a tu Pan pisze, że
wyłaczony pobiera 6,7W (to całkiem spory pobór biorąc pod uwagę, że nowy
sprzęt elektroniczny w stanie spoczynku pobiera mniej niż 1W i przy tym
świeci lampką)
Co do chipsetu mnie nie interesuje jakie ma wady (w szczególności dlatego,
że nikt nie napisał o nich w specyfikacji laptopa), kupiłem laptopa i
oceniam go jako całość. Jeśli jedna część nie działa jak powinna to laptop
jest zepsuty.
Cóż reklamuje się produkt a podstawie niezgodności z umową, a umowa to słowa
które coś znaczą.
Co znaczy słowo hibernacja w sensie komputerowym?
Czy jest jest jakaś korzystna dla nas definicja, opublikowana w jakimś
popularnym powszechnym opracowaniu naukowym? Jeśli jest to można składać
reklamację.

Pozdrawiam
Darek