Re: Dziwne zachowanie po wymianie procka

Autor: GLaF <glaf_at_niema.takiego.numeru.pl>
Data: Sat 12 Jul 2008 - 23:11:03 MET DST

Dnia 12-07-2008 o 22:08:20 chairon <chairon@interia.skasuj-to.pl>
napisał(a):

> Witam
>
> Posiadam płytę Mercury KOB KT133a. Do tej pory pracowała na procesorze
> Duron
> 950. Jako że na obecną chwilę to już eksponat muzealny, postanowiłem go
> nieco przyspieszyć i zakupiłem Athlona XP 2400+. Niestety, po wymianie
> procesora obserwuję dziwne zjawisko. Otóż podczas przeglądania stron
> (scrolowanie zawartości) a także w momencie odczytu z dysku (np. w czasie
> odpalania jakieś aplikacji), kiedy mam nałożone słuchawki, to pojawia
> się w
> [...]

Moja koncepcja: nowy procek zużywa więcej prądu, stąd większe wachania
jego natężenia w różnych obwodach. Ze względu na słabą izolację el-mag
układu dźwiękowego od pozostałych, powstają te szumy. Jeśli masz kartę
dźwiękową wbudowaną w płytę, to sprawdź czy tak samo będzie na karcie
wkładanej w slot (jeśli masz możliwość).
Objawy o których piszesz u mnie też występują, a w poprzednim były jeszcze
wyraźniejsze (oba ze zintegrowanymi dźwiękówkami). Ponadto takie
ćwierkanie słyszę też z zasilacza (komputer mam dość cichy) zwłaszcza przy
przewijaniu stron. Przymierzam się do zaklejenia cewek w zasilaczu,
podobno pomaga.