Re: Moj pierwszy raz - skladanie PC

Autor: eFTe <ftrott.kasujto_at_wp.pl>
Data: Tue 08 Jul 2008 - 10:59:58 MET DST

de Fresz pisze:

> Sprzet bedzie sluzyl przedewszystkim do grania (...)

> Glowne zalozenie jest takie, aby zlozony sprzet przez najblizsze 3 lata
> byl w pelni grywalny w nowe tytuly - bez koniecznosci dorzucania za
> jakis czas w sklepie do gry odrazu nowszego procka i karty.(...)

> nie jestem maniakiem, nie
> podnieca mnie 300 fps-ow, nie mam ochoty doktoryzowac sie z tematyki OC
> - chce zlozyc funkcjonalne pudelko,

No tak, tylko żeby za 3 lata najnowsze gry chodziły znośnie to trzeba
dzisiaj mieś prawie te 300 fps :)

> Gigabyte GA-X38DQ6
> Gigabyte GA-X38DS4
> Gigabyte GA-X38DS5

> I tu za cholere nie wiem czym roznia sie te plyty - na stronie
> producenta wg porowania sa identyczne - ktos ma jakas wiedze w tym
> temacie?

Rożnice to chyba tylko sposoby chłodzenia, i 6 dysków sata w
DS4 (reszta 8). Generalnie jak dla mnie pierdoły, brałbym najtańszego
Gigabyta.

> i tak za glupi jestem zeby to ot tak policzyc. Na pewno cos cichego,
> wyszukalem sobie BeQuiet Dark Power, ale cena przy wiekszej mocy siakas
> taka jakby wysoka.

Dobry wybór, można taniej i równie dobrze, ale już głośniej.

> Obudowa - nie wiem jeszcze, szukam czego co nie jest pokracznie
> paskudne, ani nie jedzie wiejskim tjuningiem.

Ostatnio te modele wpadły mi w oko. Strasznie trudno dorwać ładna
obudowę do PC, choć i tak jest lepiej niż parę lat temu.

http://www.gmc.co.kr/language/english/products/r2.html

http://www.gmc.co.kr/language/english/products/r3.html

Oczywiście wygląd to kwestia gustu, plusem jest że zajmują mniej miejsca
dzięki nietypowemu montowaniu napędów i dysków, minus dla ciebie - chyba
tylko 2 dyski naraz można zamontować (tzn teoretycznie można 4, ale
tylko jeden dwu dyskowy element montażowy dołączają).

> Aha, no i pytanie najwazniejsze - czy przecietny humanoid poradzi sobie
> obecnie sam z poskladaniem wszystkiego do kupy i odpaleniem, czy lepiej
> sie posilkowac jakims serwisem/kolegami/maloletnim sasiadem/cobadz?

Da sobie radę. Nie używać młotka, nie polewać wodą, i będzie gitara.

pzdr
eFTe