Re: Jaka jest wydajność Intel Atom

Autor: PAndy <pandrw_cutthis__at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 07 Jul 2008 - 18:45:01 MET DST

"uC" <bla.bla@uc.uc> wrote in message
news:g4kra3$r3r$1@news.dialog.net.pl...

> oj kolego, chyba nieuwaznie przeczytales to o czym napisalem
> watek jest o "flopsach" czyli operacjach zmiennoprzecinowych, PMADD jest
> operacja na liczbach staloprzecinowych, (zreszta jak caly MMX)

zgoda - w obecnej liscie rozkazow nie ma FMA (FMA jest w liscie rozkazow
Itanium, ma nawet dwie dedykowane FPU do tego celu)

> chwile wczesniej tez napisalem o pojedynczej precyzji procesorow IBMa, a
> tak na marginesie to jesli chodzi o procesory serii Power to jak
> najbardziej posiadaja instrukcje do double-float

zgadza sie ale Altivec operuje na pojedynczej precyzji a to Altivec jest
SIMD (i wtym kontekscie rowniez nie doczytalem)

> zgadzam sie z Twoim ostatnim zdaniem, mam nadzieje ze znajac
> architekture tych ukladow potrafisz dokonac analizy wydajnosci tych
> procesorow, czego gratuluje

sarkazm zbyteczny - w przypadku Pentium mozliwe jest uzyskanie FMA przez
wykorzystanie dwoch jednostek obliczeniowych (architektura jest zdolna do
wykonania mnozenia i dodawania w tym samym czasie)

jeszcze raz sorry za nieuwazne doczytanie - nie mam nic na swoje
usprawiedliwienie