Re: Wybór notebooka dla kobiety

Autor: Przemek Piorkowski <przemekpiorkowski_at_gmail.com>
Data: Fri 04 Jul 2008 - 16:51:23 MET DST

On 4 Lip, 11:55, Rob <n...@podanytutaj.pl> wrote:
> Cena 2000 - 3000zł to ma być notebook do pracy więc nie potrzebuje
> highendowych rozwiązań.

Kilka podobnych znajomych wybierałem i moje sugestie są takie:
- celować w starsze modele z Pentium-M albo nawet Celeron-M (z tym, że
tu będzie gorzej z pracą na bateriach ale taki Siemens Amilo Pro V2000
z Celeronem-M 1500 MHz >4 bite godziny na baterii pracuje - to akurt
taki sobie przykład bo tych modeli juz chyba nowych nie ma w sklepach
ale można, jak widać) - można je teraz za niewielkie pieniądze znaleźć
- dodatkowym atutem starszego modelu będzie licencja na XP - osobiście
unikałbym Visty ale co kto lubi
- a propos XP - musi być Windows? Bo jeżeli Ubuntu to wlaśnie
nienajnowsze modele będą idealne - lepsze wsparcie (zwykle)
- XP spokojnie zadowoli się przy takich kryteriach 1024 MB pamięci -
co nie jest bez znaczenia bo DDR droższy niż DDR2
- co do ekranu - to trzeba wybadać co ONA lubi i czego na ekranie
potrzebuje, czy ma problemy ze wzrokiem itd. - bo niektórzy chcą 15
cali i 1024x768 a inni 12-13 cali przy wyższej rozdzielczości - to
robi różnicę, jeżeli laptop ma być noszony. Najlepiej pokazać gdzieś w
sklepie jak to w praktyce wygląda żeby potem nie było problemu.
- no i na koniec... musi być nowy? Ja tam miłośnik używek, ale mnie
się IBM-y podobają a kobietom, z tego co zauważyłem, nie bardzo ;)

Ja bym wlazł na Allegro i rozejrzał się co jest dostępne, dobre na
początek.

P.