Re: Strona o OC

Autor: Sander <ROT13_fnaqre3_at_tnmrgn.cy_ROT13>
Data: Thu 03 Jul 2008 - 23:57:29 MET DST

"Maurycy123" <maurycy123@poczta.onet.pl>
w news:g4je65$63u$1@news.onet.pl napisał(a):

> Sam nie wiem co to znaczy CAS chociaz sprzetem komputerowym troche sie
> zajmuje (czytaj: poprawiam po duzych firmach komputerowych).

CL - CAS Latency tCL (1.5/ 2.0/ 2.5/ 3.0) (CAS Latency Time, CAS Timing
Delay) to są przykładowe opóźnienia, które określają liczbę cykli zegara
magistrali, jakie mijają od wydania przez procesor polecenia aktywacji
wybierania kolumny, do momentu przekazania danych do bufora w kontrolerze
pamięci. Producenci pamięci często podają najlepszą wartość opóźnienia
jako CL.

RP -RAS Precharge Time tRP (2/ 3) (RAS Precharge, Precharge to active)
parametr RP określa liczbę taktów zegara, jaka jest potrzebna do
przywrócenia danym ich pierwotnej lokalizacji, zamknięcia banku lub też
liczbę cykli wymaganą do stronicowania pamięci przed wykonaniem kolejnego
polecenia aktywacji banku.

RCD -RAS-to-CAS Delay tRCD (2/ 3/ 4/) (RAS to CAS Delay, Active to CMD)
określa, ile taktów zegara jest wymagana po wykonaniu polecenia CAS i
zlokalizowania w ten sposób potrzebnej kolumny, do wykonania ładowania RAS.
Przy ustawieniu na wartość dwa, może wzrosnąć wydajność nawet do 4 %.

tRAS -Row Active Time tRAS (from 5 to 15) (Active to Precharge Delay,
Precharge Wait State, Row Active Delay, Row Precharge Delay) określa
natomiast ilość cykli wymaganych do wykonania komendy aktywacji jednego
z banków pamięci, zanim załadowanie adresu wiersza może zostać wykonane.

--
SANDER | ABIT IX38 QuadGT + Q6600 @ 2.80 + Ninja + 2 x 2 GB RAM  PC2-6400
Iiyama ProLite H511S-W2U + Gainward Bliss Geforce 8800 GTS 512MB 650/1940