Re: AHCI na Gigabyte GA-P35-DS3R

Autor: B.G <b0ggac.usunto_at_wp.pl>
Data: Fri 04 Jul 2008 - 00:06:41 MET DST

Użytkownik "Fiodor" <fiodor@post.pl> napisał w wiadomości
news:486D3DE6.F80BE71A@post.pl...

> tak przy okazji: ICH9 ma ahci, nie ma raid

Racja - ale osiągalność tego zależy jeszcze od BIOS-u płyty.
Czytałem że, są płyty w których BIOS pozwala na uaktywnienie AHCI w ICH9. W
Asusie P5K (w mojej wersji bios-u; najnowszej) akurat jest tylko IDE dla
ICH9 - ku mojemu zresztą rozczarowaniu.
Najśmieszniejsze jest to że, jest pozycja w BIOS tej płyty która służy do
wybrania trybu pracy ICH9 - a tam po wejściu jest tylko tryb IDE w menu.
Starsze wersje BIOS-u tej płyty podobno mają AHCI dla ICH9. Nie wiem tego na
100% bo nie sprawdzałem innych BIOS-ow.
Do ICH9 mam teraz podłączone tylko DVD-RW; więc mi to narazie "lotto".
Na szczęście jest jeszcze w tej płycie kostka jmicrona która nie ma problemu
z AHCI - i tu mam podłączony dysk.

--
B.G