Re: laptopy Dell

Autor: Przemek <pixi_at_dixi.pl>
Data: Tue 01 Jul 2008 - 19:32:02 MET DST

Użytkownik "Michal AKA Miki" <jakistammichal@z.onetu.pl> napisał w
wiadomości news:g4bmhr$il9$1@news.onet.pl...

> Bateria jest elementem, ktory zuzywa sie podczas pracy, a stopien zuzycia
> zalezy od warunkow i sposobu eksploatacji.. Podobnie jak opony czy hamulce
> w samochodzie...
> Jesli baterie przegrzewasz, trzymasz laptop na dywanie, ktory kumuluje
> cieplo, czesto ladujesz i rozladowujesz - moze sie zdarzyc, ze
> wyeksploatujesz ja szybciej...

Dziwne ze znanych mi laptopow z serii T ta przypadlosc jakos nie dotknela

> sprzedawca kupuje od producenta i jako taki NIE MOZE nic przerzucic na
> producenta. Ma scisle ustalone reguly, nie wchodzi w gre zadna niezgodnosc
> towaru z umowa, poniewaz jesli producent daje sprzedawcy rok gwarancji, to
> jest to napisane w umowie.. a w najwiekszym uproszczeniu - prawo polskie
> przewiduje 2 lata gwarancji dla klientow indywidualnych, ale jesli kupuje
> firma, to tego przywileju juz nie ma (pomimo, ze ta firma potem
> odsprzedaje klientom indywidualnym)...
i tu sie mylisz
"Dostawca (dystrybutor, importer, producent) będzie ponosić odpowiedzialność
za niezgodność towaru z umową sprzedaży konsumenckiej, chociażby sam nie był
jego stroną. Oznacza to, że wszystkie podmioty, które sprzedają towar
konsumencki, począwszy od producenta lub importera, poprzez kolejnych
sprzedawców, muszą zapewnić zgodność tego towaru z umową. Niezapewnienie
takiej zgodności rodzi dla finalnego sprzedawcy odpowiedzialność wobec
konsumenta, a dla poprzednich dostawców - odpowiedzialność odszkodowawczą w
stosunku do finalnego sprzedawcy.

pzdr