Re: Co oznacza blad S.M.A.R.T.

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 16 Jun 2008 - 11:23:47 MET DST

"Jan Strybyszewski" g35259$nhg$1@news.onet.pl

> Wiesz to zalezy jak oni licza MTBF i dla jakich warunkow. Byc moze
> wspolczesny pecet/laptop NIE JEST NIGDY wstanie spelnic tych warunkow.

Producent liczy MTBF dysku pracującego w stosownych warunkach,
nie zaś dysku wbudowanego. ;) I zapewne żaden producent notebooków
czy obudów nie konsultuje swego rozwiązania z producentem dysków. :)

> Ja tam nei uwierze ze dysk w pionie i do gory nogami bedzie trwalszy.
> A i ten poziom zalezy od grawitacji a nie miejsca w obudowie bo sama
> obudowa moze byc krzywo

Wg producentów dysk może pracować w dowolnej pozycji.

W ogóle, jeśli producent nie zażąda konkretnej pozycji montowania,
urządzenie można montować w pozycji dowolnej. Dopiero wtedy trzeba
coś stawiać pionowo, kłaść poziomo lub jakoś inaczej ustawiać, gdy
producent WYRAŹNIE TO ZAZNACZY w stosownej dokumentacji. :)

Na przykład producenci telepizzy ;) wyraźnie ostrzegają przed
odchylaniem opakowania. ;) W krajach nieco innych niż nasz,
dziewczyna poparzona gorącą kawą w McDonaldzie zażądała
skutecznie odszkodowania za to, że nie została uprzedzona
o tym, iż kawa jest gorąca... Ponoć nawet jakiś facet
zażądał odszkodowania za to, że nie został ostrzeżony
o tym, iż w klozecie McDonalda jest zimna woda, która
sprawiła, iż stał się impotentem... ;)

Pierwsza rewelacja pochodzi od adwokata, zaś druga od człowieka, który
na ,,branżowym'' spotkaniu w NOTcie opowiadał o instalowaniu/doprowadzaniu
ciepłej wody do spłuczek w McDonaldzie. :)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'