Re: Czy po zakończonej pracy wyłączać ?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Sun 15 Jun 2008 - 14:07:28 MET DST

Krzysztof 'kw1618' z Warszawy pisze:
> Pytanie mam takie, czy po zakończonej pracy z komputerem (np. na noc )
> wyłaczać wyłącznikiem na listwie z urządzeniami ?
> Do listwy podłączone są:
> - komp
> - monitor
> - drukarka
> - skaner
> - głośniczki

Ja to robie tak:
Nie wyłączam systemu, nie używam hibernacji tylko stanu wstrzymania.
więcej prądu idzie zanim komputer sie odpali (minutę zżera prąd
bezproduktywnie zamiast 2 - 3 sekund przy wyjściu ze stanu wstrzymania
który nie zżera gigantycznych ilości prądu - zasilacz jest zimny.

Monitor zawsze pstrykiem na obudowie, drukarka i skaner wyłączone ciągle
- bo nie używam na codzień.
głośniki - wyłączam jak monitor.
nie wiem ile to prądu zżera, ale użeranie sie z kablami, i przeżywanie
procesów startowych (patrz głośniczki i włączanie wieży)

jeśli wiem ze z komputer nie będę korzystał dłużej niż 12 godzin to
włączam hibernację (której nie lubię)