Re: Czy po zakończonej pracy wyłączać ?

Autor: orcio <orci0_at_NOSPAMop.pl>
Data: Sun 15 Jun 2008 - 13:30:57 MET DST

Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy"
<adres.w.stopce@zakodowany.pl> napisał w wiadomości
| Pytanie mam takie, czy po zakończonej pracy z komputerem (np. na
noc )
| wyłaczać wyłącznikiem na listwie z urządzeniami ?
| Do listwy podłączone są:
| - komp
| - monitor
| - drukarka
| - skaner
| - głośniczki
|
| Czy takie włączanie 1-2 razy w ciągu doby może szkodzić urządzeniom
?

| Będę wdzięczny za info od każdego z Was czy wyłącza listwę... i
dlaczego
> [...]

Jeżeli każde z urządzeń wyłączysz tak jak to producent przewidział a
potem na końcu listwe to zaoszczedzsz troche na prądzie który każde
urządzenie pobiera bedąc w trybie czuwania. (chyba że maja mechaniczne
wyłaczniki takie jak zasilacz do kompa I / O). Z drugiej strony
włączniki maja swoją żywotność ale to już zależy od producenta modelu
i serii wyprodukowanej a ponadto jeżeli komputer nie jest na czuwaniu
to do podtrzymania zegara systemowego pobiera prad z baterii na płycie
głównej czyli bedziesz ją musiał szybciej wymienić, także decyzja
należy do Ciebie. Osobiście wyłaczenie na listwie stosuję gdy wiem że
nie będę używał komputera przez pare dni albo gdy w okolicy jest
burza.

orcio