Re: Czy po zakończonej pracy wyłączać ?

Autor: Marcin Kocur <marcin2006_at_gmail.com.wytnij>
Data: Sun 15 Jun 2008 - 12:56:25 MET DST

Osoba Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisała na pl.comp.pecet:

> Pytanie mam takie, czy po zakończonej pracy z komputerem (np. na noc )
> wyłaczać wyłącznikiem na listwie z urządzeniami ?

Nie, trzeba wyrwać wtyczkę listwy z kontaktu. To lepszy sposób na
zabezpiecznie się przed burzą, niż malutka przerwa w wyłączniku. Poza
tym sprzęt podłączony do prądu zawsze pobiera prąd, to może być nawet
20W, jeśli liczyć wszystko.

> Czy takie włączanie 1-2 razy w ciągu doby może szkodzić urządzeniom ?

Niektóre urządzenia można tylko tak wyłączyć ;)

> dlaczego tak i dlaczego nie ?

Dlaczego tak to dobre pytanie. Przecież one muszą być na to
przygotowane. Ja wyłączam zawsze wszystko z prądu i nigdy nie miałem
problemów z tego powodu.

--
Pozdrawiam
Marcin Kocur