Re: Ma³y.. - PODSUMOWANIE

Autor: Jan Strybyszewski <gdzies_at_w.pl>
Data: Tue 10 Jun 2008 - 07:05:17 MET DST

Andrzej pisze:

> Kto¶ odpowiedzia³, ¿e wo¿enie ze sob± drugiej, na³adowanej baterii
> nie ma sensu, ale nie napisa³ dlaczego. Chodzi³o mi tu o sytuacjê
> jakiego¶ d³u¿szego wyjazdu samochodem, a nie codzienne wo¿enie na
> przyk³ad autobusem.

Samochodem.... do EeePC sa ladowarki samochodowe. Nie ma sensu o tyle
ze pewnie bateria taka bedzie niepotrzbnie droga
Przyklad pierwszy z brzegu cena z kosmosu 350z³ to jakies 35% ceny
calego eeePC
http://www.pixmania.com/pl/pl/978194/art/eforce/akumulator-4400-mah-do-ee.html

> Parê rzeczy na które ci±gle nie potrafiê "wy³owiæ" odpowiedzi:
> - co wchodzi w sk³ad kompletu z³acz w przypadku laptopa, czyli inaczej,
> brak jakiego z³acza bêdzie najbardziej dokuczliwy bior±c pod uwagê
> ³±czno¶c z Internetem w ró¿nych wariantach (z komórk± i bez) oraz
> przenoszenie danych (raczej czytanie DVD ni¿ nagrywanie)

Jesli chcesz uzywac karty modemowej to pewnie PC Express lub PCMCIA
(takich zlacz nie maja wszystkie malenstwa)

> - czy laptop wymaga innych wersji programów ni¿ komputery stacjonarne,
> chodzi mi tu o Windows XP lub Vistê, MS Office i programy do odtwarzania
> filmów
> (tylko b³agam nie powtarzajcie "dyskusji" o wy¿szo¶ci Linuxa na Windows)

Nie, ale znow te malenstwa jak eeePC sa sprzedawane z np linuxem choc na
kazdym z nich windows XP da sie zainstalowac bez zadnych problemow po
zrobieniu sobie bootowalnego pendriva z instalacja (znow malenstwa nei
maja napedow)

> - jakich HDD i matryc nale¿y unikaæ ze wzglêdu na ich wra¿liwo¶c (na
> wstrz±sy
> lub uderzenia jak rozumiem)
> - jakie HDD s± normalnie w laptopach, w odró¿nieniu od "klasycznych" jak tu
> kto¶ napisa³ i dlaczego te klasyczne s± gorsze, chyba, ¿e ¼le zrozumia³em.

Zasadnioczo jesli laptopa masz nosic ZE SOBA na codzien to HDD i duze
matryce sa ryzykowniejsze. Jesli jednak laptopa nosisz w torbie i wozisz
samochodem wtedy nie am to znaczenia.

> I jeszcze proszê o wyja¶nienie takiego zdania krytykuj±cego jak rozumiem
> Linuxa:
> "Albo o filmach, których nie mo¿esz obejrzeæ bo taka iTVP albo BBC daj±
> materia³y zabezpieczane DRM i tak dalej."
> Filmy z BBC interesuj± mnie szczególnie. Co to jest DRM i czy to bêdzie
> uniemo¿liwia³o ogl±danie na laptopie filmów nagranych na DVD z BBC przy
> pomocy karty telewizyjnej na komputerze stacjonarnym?

Chodzi glownie o filmy zabezpieczone DRM w internecie.
Jesli nagrrywasz an stacjonarnej nagrywarce to ten problem cie nie
dotyczy. Za to dotyczy sie problem napedu DVD (ktorych te malutkie UMPC
nie maja, na nich musialbys odtwarzac z pendriva i nei jest to problem)

--
Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/