Re: Prośba o pomoc: Asus S96S vs Compal FL90

Autor: Tomasz Fabiszewski <tomfab_at_aster.pl>
Data: Fri 30 May 2008 - 23:00:56 MET DST

Użytkownik "Vex" <vex@nospam.pl> napisał w wiadomości
news:g1rgv2$pkh$1@inews.gazeta.pl...
> Witajcie!
> przymierzam się do zakupu pierwszego laptopa. Do przeznaczenia mam 2500 zł
> i chciałbym wybrać coś o najlepszym stosunku jakość,osiągi/cena. Dosyć
> poważnie nastawiłem się na dwie opcje:
>
> ASUS S96S VBI:
>
> Procesor: T8100
> Grafika: GF 8600 GS 256MB
> Pamięć: 4 GB
> Dysk: 160 GB 7200 obr/min
>

> Compal FL90 VBI:
>
> Procesor: T7300
> Grafika: GF 8600 GT 256 MB
> Pamięć: 3 GB
> [...]

Miałem ten sam dylemat co ty. Filmów na lapie nie koduje często nie licze
też bardzo duzych symulacji ( do zastosowań poważnych mam inny sprzęt) wieć
wziołem T7500 i compala.

Dlaczego compala, bo 8600gs to połowa wydajności 8600gt ( 16 ps kontra 32 ps
to mówi samo za siebie ). Można się zastanaowić nad wersją z 512 ramu, bo
nie w ilości ramu tu siła, ale w technologi 256 to ddr2 a 512 to ddr3, daje
to 33% wydajności więcej ( różnica 3,2K 3dmark2k6, a 4,2). Wziołem jednak
wersje z ddr2, bo i tak laptop to przenośna maszyna do WOW i GUILD WARS jak
najbardzej ok. Można pograć we wszytkie gry na engine unreal 3.

Co do ramu warto wziąć maksimum, czyli 4 gb. Używam teraz visty home premium
i powiem tak przy takiej ilości ramu jest szybka i naprawdę zachowuje się
ok.

Jeden zgrzyt nie instalowac innych serowników do grafiki niz te co sa na
płycie wersja 156.10 inaczej sa problemy ze zbotowaniem visty , tzn co
drugie uruchomienie zawisa na inicjalizacji grafy. To samo jest na
sterownikach , które vista proponuje jako opcjonalna aktualizację po
sp1.Najlepiej zostać na tych z płyty.

Pozdrawiam