Prośba o pomoc: Asus S96S vs Compal FL90

Autor: Vex <vex_at_nospam.pl>
Data: Sat 31 May 2008 - 14:39:56 MET DST

Witajcie!
przymierzam się do zakupu pierwszego laptopa. Do przeznaczenia mam 2500 zł i
chciałbym wybrać coś o najlepszym stosunku jakość,osiągi/cena. Dosyć
poważnie nastawiłem się na dwie opcje:

ASUS S96S VBI:

Procesor: T8100
Grafika: GF 8600 GS 256MB
Pamięć: 4 GB
Dysk: 160 GB 7200 obr/min

Compal FL90 VBI:

Procesor: T7300
Grafika: GF 8600 GT 256 MB
Pamięć: 3 GB
Dysk: 160 GB 7200 obr/min

mam do Was kilka pytań:

1. Wyczytałem w internecie, że procesory serii T8xxx są dużo bardziej
oszczędne jeżeli chodzi o pobór prądu od T7xxx. Jak to się ma w praktyce ??

2. Czy różnica w grafice GS vs GT jest znacząco odczuwalna ( dużo nie gram,
ale czasami odpalę sobie jakąś nową gierkę ) ??

3. Czy warto jest w przypadku FL90 dopłacić te stokilkadziesiąt zł za kartę
grafiki z 512 MB zamiast 256 MB ??

4. Czy warto dopłacić do dysku 7200 obr, czy też może 5400 obr spokojnie
daje radę ?? chodzi o praktyczne użytkownaie a nie testy ;-)

5. Czy jest sens wogóle inwestować w RAM powyżej 2 GB ??

Będę niezmiernie wdzięczny ze wszelkie uwagi odnośnie tych dwóch sprzętów. A
może coś innego w kwocie do 2500 zł z powobnym wyposażeniem ?? Jeśli chodzi
oczas pracy na baterii to liczę się z 2-2,5 godziny. W razie co planuję
zakup drugiego akumulatora.

Pozdrowienia,
Tomek