Re: komputer do obróbki grafiki

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 27 May 2008 - 17:36:05 MET DST

[ciach]
> Dysk twardy - otwieranie / zapisywanie / mielenie w pamięci podręcznej,
> jeśli jest za mało RAMu.
> Kolega polecał macierz RAID0 na dane. Ja bym zasugerował RAID1 (dwa dyski
> udają jeden; gdy jeden padnie - nic nie tracisz). RAID0 jest szybki, ale w
> przypadku padu jednego z dwóch dysków możesz stracić bardzo dużo danych
> (więcej niż połowa objętości).

RAID 1 bezpieczyny ale wolniejszy od pojedynczego dysku przy zapisie, przy
odczycie teoretycznie moze byc szybszy zalezy od kontrolera. pad 1 dysku nie
prowadzi do utraty danych. min/max 2 dyski (najczesciej)

RAID 0 szybki ale pad ktoregokolwiek z dyskow 100% danych do smietnika minim
2 dyski

RAID 5 nie czesto spotykany na plytach glownych (zazwyaczaj drozsze model
lecz sa wyjatki) Szybki odczyt jak w RAID 0 (porownywalnie) + zapis
wolniejszy (chyba ze mamy super kontroler sprzetowy wtedy mozna nie zuwazyc
mniejszej wydajnosci zapisu) Pad jednego z dyskow nie szkodzi danym (minumum
3 dyski)

RAID 10 super rozwiazanie laczy zalety 1 i 0 drogi w implemetacji mamy do
dyspozycji 50% sumy pojemnosci dyskow (minum 4 dyski) pad ktorego kolwiek
dysku nie prowadzi do utraty danych. Czesto spotykany na plytach glownych.

Buniek