Re: Uratowac pliki z dyskietki 1.44 odlepionej od kolka?

Autor: John Smith <dam9723_at_buziaczek.pl>
Data: Sun 25 May 2008 - 12:14:31 MET DST

Darek wrote:
> [...]
Na łatwiznę idziesz.

> Chyba nie zależy Tobie na odzyskaniu tych danych.
Zgadzam się.

> W przeciwnym wypadku miałbyś rozłożoną stację 'na stole' a dyskietkę
> 'włożoną' bez plastikowej obudowy.
Stację dyskietek trzeba wymontować z komputera, zdjąć pokrywy tak aby mieć
dostęp do wnętrzności.

> Na początek ustal jak określany jest środek obrotu metalowego krążka.
> Podklej do niego inny nośnik a następnie flamastrem 'zakreśl' okrąg
> flamastrem w kręcącej się stacji.
> Całość powtórz dla 2-3 różnie podklejonych nośników.
Nie polecam takiej metody. Na promieniu około 0.8" jest 80 ścieżek.
Ścieżka z przestrzenienią miedzyścieżkową to razem jakieś 0.25mm. Flamaster
pokryje kilka ścieżek naraz.
Osyloskopem można obejrzeć sygnał data. Da to pojęcie czy sygnał
jest dostępny przez cały obrót nośnika, a więc czy głowica jest na
ścieżce czy z niej schodzi.
"Metoda palcowa" pomoże w ustaleniu w którą stronę głowica schodzi ze
ścieżki.

[...]

> Nie wiem czy jeszcze można kupić dyskietki, ale potrenował bym
> 'ratowanie danych' na kilku(nastu) egzemplarzach.
Zdecydowanie trzeba trenować na innych dyskietkach celem nabrania wprawy.

> ps.
> odwrotnie przyklejony nośnik działać nie będzie ;)
Sie wie. Całe szczęście nośnik do talerza jest klejony tylko jedną stroną.

K.