Re: Uratowac pliki z dyskietki 1.44 odlepionej od kolka?

Autor: Darek <darek2311_at_op.pl>
Data: Sun 25 May 2008 - 09:30:52 MET DST

Pszemol wrote:
> Niestety nie udalo sie - probowalem w dwu komputerach i efekt ten sam.
> Tym razem slychac szuranie, wiec dysk sie kreci ale efektow brak.

Chyba nie zależy Tobie na odzyskaniu tych danych.
W przeciwnym wypadku miałbyś rozłożoną stację 'na stole' a dyskietkę
'włożoną' bez plastikowej obudowy.

Na początek ustal jak określany jest środek obrotu metalowego krążka.
Podklej do niego inny nośnik a następnie flamastrem 'zakreśl' okrąg
flamastrem w kręcącej się stacji.
Całość powtórz dla 2-3 różnie podklejonych nośników.

Następnie wykombinuj uwidocznienie cylindrów na nośniku bez uszkodzenia
danych. Tutaj nie mam pomysłu - może jakiś proszek? toner z drukarki
laserowej?

Potem pozostaje już tylko dopasowanie dwóch powyższych okręgów pod
mikroskopem i gotowe.

Nie wiem czy jeszcze można kupić dyskietki, ale potrenował bym
'ratowanie danych' na kilku(nastu) egzemplarzach.

ps.
odwrotnie przyklejony nośnik działać nie będzie ;)