Stare komputery i duże dyski

Autor: skx <skx213_at_gmail.com>
Data: Fri 23 May 2008 - 13:11:45 MET DST

Zamierzam kupić jakiś starszy komputer pod kolejną inkarnację
domowego serwera i będę potrzebował zamontować w nim większy dysk
niż ten, w który wyposażony został przed producenta. Nie mam
jeszcze na myśli żadnego konkretnego modelu, więc postawię pytanie
ogólnie, mam nadzieję, że nie za bardzo.

Pamiętam, że starsze BIOSy miały problem z obsługą dużych
dysków. Czy jest możliwe, że nawet pod współczesnym systemem
operacyjnym -- FreeBSD najprawdopodobniej -- nie uda mi się namówić
do współpracy dysku, powiedzmy 80GB?

Byłbym zobowiązany, gdyby ktoś mnie naprowadził na jakieś
informacje dotyczÄ…ce tego problemu.

--
skx, http://skxpl.eu.org