Re: Dell Latitude CPtS

Autor: Mariusz <qaz2000_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 19 May 2008 - 22:11:47 MET DST

Kris wrote:
> Witam,
>
> Czy ktoś z Was wie czy w laptopie Dell Latitude CPtS można wymienić
> procesor na mocniejszy?
> Obecnie jest zainstalowany Celeron 450MHz. Chipset to i440BX/ZX.
> Nie czy taki laptop posiada "zwykły" pecetowy procesor czy jest to jakaś
> wersja "mobilna".
> Zanim zacznę rozkręcać wolę się upewnić czy to ma w ogole sens.
> Z góry dzięki wszystkim za pomoc.
>

> Pozdrawiam
> Kris

Musisz zajrzeć na stronę support.dell.com, poszukać dokumentacji.
Prawdopodobnie to procesor w module MMC-1 lub MMC-2.
W tym pierwszym przypadku ponad PIII-450 nie wyjdziesz, w tym drugim max
  to pewnie PIII-850 (ciężko dostać). Zastanów się, czy nie lepiej dać
sobie spokój lub kupić podobny kadłubek z mocniejszym procesorem i
przełożyć pamięć, dysk. Uważam, że wymiana samego procesowa to już
nieopłacalna zabawa.

Kiedyś w swoim Inspironie 3800, po softmodzie na Latitude (CPjT? już nie
pamiętam dokładnie nazwy) zmieniałem Celerona 500MHz na PIII-650 w
module MMC-2. Nie jest to trudne, jeżeli przejrzysz service manual ze
strony Dell'a ale wymaga trochę zabawy i czasu.

Pozdrawiam