Re: Dysk zewnetrzny pilnie poszukiwany.

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Mon 19 May 2008 - 17:02:02 MET DST

Dnia Mon, 19 May 2008 06:25:13 +0100, Qlfon napisał(a):
> naszlo mnie na rozbudowe mojego PCta i jednym z elementow ma byc
> zewnetrzny HDD.
> Prosze polecie cos co ma:
> - 250-500GB
> - sensowne oprogramowanie do backupu
> - wejscia USB 2.0 i eSATA
> - potrafi dzialac zasilane tylko z tych wejsc (da sie tak?)
> - nie wazy 2 kg, raczej ma byc mocno przenosne wiec bez jakis utrudnien
> software'owych

No to wyłącznie 2.5" :)
Dyski "przenośne" 3.5" to porażka - ciężkie, awaryjne (mało odporne na
wstrząsy), do tego przy intensywnym używaniu ich żywotność jest bardzo
krótka - po fefdziesiątym z kolei podłączeniu zasilacza często się okazuje
że gniazdo zasilacza wcale nie jest już zintegrowane z płytką ;)

> Widzialem kilka testow na www.xbitlabs.com ale moze cos jeszcze
> ciekawego w sieci siedzi?

Dosyć fajnym rozwiązaniem wydawałyby się dyski WD Passport - nawet mają
jakieś oprogramowanie do backupu, choć dosyć mało wiarygodne (np. nie
potrafi obsłużyć plików ze słowackimi literkami w nazwach, z polskimi pewnie
też by mogły być problemy). Poręczne, leciutkie...

Radziłbym też rozważyć zejście z rozmiarem nieco w dół. Im większy dysk, tym
mocniejszego zasilania potrzebuje - i tu już niektóre płyty główne mogą
sprawić zawód i nie dać wystarczającej mocy. 160GB to jeszcze w miarę
bezpieczny rozmiar.

Co do eSata - IMHO nie warto, typowy "chłyt matertingowy". Nawet nie
pomyśleli żeby w tym samym kablu puścić zasilanie do dysku, co w zasadzie
dyskwalifikuje to złącze...

Pozdrawiam,

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944