Re: RAID 1 i kilka pytan teoretycznych

Autor: adym <adym_at_tenbitnospam.pl>
Data: Tue 13 May 2008 - 20:01:22 MET DST

Uzytkownik "Norbert" :

> Mam plyte glowna Gigabyte z kontrolerem Raida JMicron. Chce na niej
> zalozyc
> RAID 1 (mirroring) i mam kilka pytan. System Win XP Pro.
> Jak w praktyce wyglada sprawa padniecia jednego z dyskow? Czy system/bios
> raida o tym jakos poinformuje, kaze wymienic padniety dysk i zwyczajnie go
> zreplikuje bez mojego udzialu?

Zalezy od awarii i od oprogramowania kontrolera.
Ja mialem juz dwie awarie na raid1, na ktorych stal system. Niestety nie
dalo sie odbudowac OSa, natomiast dane mozna bylo latwo odzyskac. Z tym, ze
to byly awarie zwiazane z MTF albo bootsectorem, a nie awarie fizyczne
dyskow macierzy.

> Drugie wazne dla mnie pytanie: czy taki dysk wyjety z RAIDa 1 i podlaczony
> jako pojedynczy dysk zadziala i bedzie odczytywalny?

Bedzie odczytywalny ale wiedz, ze to nie jest kopia dysku, tylko mirror
macierzy. Takiego dysku nie da sie bootowac w konfiguracji bez raida.

> dane/struktura logiczna beda odczytywane czy raczej bedzie to sieczka jak
> RAID 0?

jw.