RAID 1 i kilka pytan teoretycznych

Autor: Norbert <noreply_at_reply.no>
Data: Tue 13 May 2008 - 17:07:06 MET DST

Witam

Mam plyte glowna Gigabyte z kontrolerem Raida JMicron. Chce na niej zalozyc
RAID 1 (mirroring) i mam kilka pytan. System Win XP Pro.
Jak w praktyce wyglada sprawa padniecia jednego z dyskow? Czy system/bios
raida o tym jakos poinformuje, kaze wymienic padniety dysk i zwyczajnie go
zreplikuje bez mojego udzialu? Czy moze czeka mnie seria bluescreenow i pol
nocy walki z konfiguracja?
Drugie wazne dla mnie pytanie: czy taki dysk wyjety z RAIDa 1 i podlaczony
jako pojedynczy dysk zadziala i bedzie odczytywalny? Chodzi o dane, czy
dane/struktura logiczna beda odczytywane czy raczej bedzie to sieczka jak w
RAID 0?

pozdrawiam
Norbert