Re: Kupno laptopa na firmę (odpis - 3000 zł)

Autor: Latet <latetxxxxxx_at_spam.pl>
Data: Mon 05 May 2008 - 03:44:36 MET DST

> Chce kupić laptopa na firmę. Dowiedzialem się, że można wrzucić w koszty
> komputer do 3000 zł brutto (jednorazowe odpisanie).

Z tego co wiem, to limit ten wynosci 3500 zł i to netto
(o ile jesteś vatowcem). Jesli nie jesteś to 3500 brutto.

> a jeśli cena przekracza 3000 zł to amortyzajca jest 24-miesieczna co jest
> niekorzystne.

Jesli przekroczony jest limit i wstawiasz laptopa do środków trwałych,
to amortyzacja wcale nie musi trwać aż rok. Chyba można nawet amortyzować
jednorazowo, tylko że nie od razu, ale w następnym miesiącu.

Poza tym - umieszczenie sprzętu w środkach trwałych tez ponoć ma swoje
zalety. Ale po szczegóły odsyłam na pl.soc.prawo.podatki

Pozdrawiam,

latwt