Jak trudno jest w PL kupic dobry laptop :(

Autor: <nienoniemoge_at_gazeta.pl>
Data: Sat 03 May 2008 - 04:18:58 MET DST

Witam,

Chce kupic laptopa o takiej konfiguracji (wymazona):

NAJWAZNIEJSZE:
* Core 2 Duo T9300 (2x2,5GHz)
* 15,4" MATOWA matryca o rozdzielczosci 1680x1050 (ostatecznie
1440x900)
* RAM jedna kosc 2GB (albo 2 kosci 4GB)
* dysk 200GB, 7200 RPM + sensor ochrony przed upadkiem
* wbudowana kamerka i mikrofon

WAZNE, ALE WYSTEPUJE POWSZECHNIE:
* siec bezprzewodowa a/b/g/N
* bluetooth
* bateria powiekszona - 9 ogniw

DODATKOWO MOZE BYC:
* dobra grafika, np. Nvidia Geforce 8600GT 512MB -> ale moze byc duzo
slabsza, bo nie grywam w gry
* dobra gwarancja (idealne sa w DELL -> 3 lata next business day 24h)
* wbudowane WWAN -> ale niekoniecznie, bo to chyba dosyc drogie
* cena w granicach 5,5tys brutto

Strasznie trudno cos dobrac. Oto jakie sa mozliwosci:

1) Praktycznie wszystkei warunki spelnia tylko:
CALIFORNIA ACCESS M161S T9300 WSXGA+ jedynie dysk ma slabszy, ale bez
problemu mozna
zmieniac tam konfiguracje. Jedynym mankamentem tego produktu jest
marka, polski skladak i
dwuletnia gwarancja. Chodza plotki ze mieli koszmarny serwis -
przynajmniej kiedys. W Caren mowia,
ze psuja sie rownie czesto co inne marki. Cena okolo 4,7tys

2) DELL - Vostro 1500/ Vostro 1510
Na stronie DELLa polskiego sa zbyt drogie, wiec zastanawialem sie nad
kupnem w sklepie
kuplaptopa.pl, sa tam tansze. Poza tym w tym sklepie konfiguruje sie
komponenty, w innych widzialem
tylko gotowe zlozone laptopy - co mi nie odpowiada bo jestem bardzo
wybredny.
Vostro 1500 - bylby dobry ale nie ma matryc matowych - reszta mi sie w
nim podoba;
Wiec trzeba czekac az pojawi sie w tym sklepie w polowie maja nowy
Vostro 1510;
Na stronie DELL czytalem o nim i ma pewne wady:
- wyswietlacz matowy tylko (1440x900)
- dyski niby do max 160GB przy predkosci 7200RPM < 320GB dla 5400RPM :
( >
  to dziwne, bo poprzednik mial do 200GB - czyzby sie cofali w
postepie?
- kamerka tez gorsza niz w poprzedniku, cofneli sie z 2 megapixel do
1,3 megapixel
- grafika tez im sie cofnela w nowszej wersji Vostro, najmocniejsza
jest z 256MB, a w poprzedniku byla
  z 512MB
Nie wiem moze to poczatkowo DELL ma taki maly wybor w nowych modealch,
po paru miesiacach zmienia?
I tak nie mam czasu czekac, musze kupic ten laptop w maju
koniecznie !!!
I co najgorsze, o zgrozo, dojrzalem na obrazkach nowego Vostro 1510,
prawy Alt nie jest przy spacji,
tylko jest zamieniony miejscami z klawiszem reprezentujacym prawy
przycisk myszy. Rozumiem, Amerykanie
nie uzywaja polskich znakow......jestem przyzwyczajony ze mam prawy
Alt zaraz obok spacji i tegoz uzywam,
bo pisze bezwzrokowo. ( W sumie stary Vostro tez nie jest idealny, bo
ma tenze Alt strasznie maly).
Cena okolo 5,2tys (bez WWAN) - z nim jakies 650zl wiecej :(

3) DELL Latitude D830 -> temu w zasadzie brakuje:
-> wbudowanej kamerki i mikrofonu
-> dysk z predkoscia 7200RPM ma max tylko 160GB (przynajmniej z tego
co widze na kuplaptopa.pl), wolalbym
zeby bylo z 200GB.
Irytuje mnie dzisiaj laptopy ktore nie maja wbudowanej kamerki i
mikrofonu - nie chce mi sie latac z dodatkowym
sprzetem wszedzie i podczepiac. Jezeli kamerke ktos moglby wybaczyc,
to mikrofonu chyba nie.
Cena okolo 5,4 tys (bez WWAN)

4) Fujitsu - Siemens Lifebook ( o tych wiem najmniej, ktos cos wie?
jakie maja wady? czy sa matowe matryce?
jaka jest gwarancja, ceny )
Z tego co udalo mi sie wyczytac, to w zasadzie spelniaja wymagania,
tylko ze:
-> chyba sa drozsze od poprzednikow
-> nie widze nigdzie mozliwosci konfigurowania, na stronie Siemensa
jest napisane ze mozna dobrac wszystko,
a w sklepach internetowych widze tylko gotowe - przygotowane z gory,
wtedy nie zawsze spelnaiaja moje wymagania. Wydaje sie ze cos
zamowili, jakies dowolne konfiguracje i czekaja az to wyprzedadza z
magazynow to wtedy zamowia inne konfiguracje.

Macie moze wiecej info o tym ostatnim? Jakie jest wasze obiektywne
spojrzenie, moze do czegos za bardzo przykladam uwage, natomiast nie
jest to zbyt istotne. Czepiam sie szczegolow, bo laptop to moj
przyjaciel ;)
i spedzam z nim caly dzien gdy tylko nie spie. Szukam wiec nowego
"przyjaciela" na kolejne pare lat. Nie chcialbym zeby mnie cos w nim
irytowalo.

Jeszcze takie pytania dodatkowe:
* czy dyski z predkoscia 7200 RPM naprawde sa takie glosne i szumia na
wysokich czestotliwosciach ze to przeszkadza bardzo?
* czy te wbudowane kamerki maja jakas znosna jakosc?
* nie warto kupowac 4GB ram-u, bo system widzi max 3GB? (XP, Vista)
* czy tylko DELL ma dobra gwarancje i serwis? :)

Z gory dziekuje za pomoc