Re: Update biosu - pytania...

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Sat 03 May 2008 - 00:58:44 MET DST

Michal Lukasik wrote:
> Pomijając już to, że w takim wypadku to albo BIOS jest na to specjalnie
> przygotowany, albo taka inna wersja płyty ma po prostu inne oznaczenia

Różnie bywa. Miałem raz ECS-a, który miał walniętą sieciówkę. BIOS był
uniwersalny do różnych rev. tego samego modelu, z sieciówką i bez -
rozpoznawał brak kontrolera sieci i blokował odpowiednią opcję. Jednak po
wgraniu do walniętej płyty komputer przestał się włączać, pomogła dopiero
edycja BIOS-u i ręczne wyłączenie karty sieciowej.

> Opisy jak ewentualnie ratować taką płytę są dostępne w sieci
> (choćby w archiwum tej grupy) - IMO warto byłoby zapoznać się z nimi
> wcześniej i przygotować "dyskietkę ratunkową" na "zaś".

Fakt, szczególnie we współczesnych płytach nie powinno być z tym problemu.

k,