Re: Update biosu - pytania...

Autor: Michal Lukasik <michu_l_at_tlenCUT.pl>
Data: Fri 02 May 2008 - 21:11:33 MET DST

Dnia 2.5.2008, KILu napisał(a):

> Zdarzalo mi sie z sukcesem dokonywac takich przeskoków, m.in. na starym
> ECS-ie lub Matsonicu, nie pamietam (stare wersje byly Awarda, nowsze
> bodajze Phoenixa). Problem moze lezec gdzies indziej - jesli Twoja plyta
> ma fizycznie ograniczona funkcjonalnosc, np. brakuje jakiegos waznego
> scalaka albo jest on w innej wersji (i przez to pozbawiony jest jakichs
> funkcji), a nowy BIOS domyslnie sie do niego odwoluje, to jest ryzyko, ze
> plyta nie wstanie. Oczywiscie mozesz pózniej wylutowac i przeprogamowac
> flasha, ale... jesli sie w to nie bawisz, to gra nie jest warta swieczki.

Pomijając już to, że w takim wypadku to albo BIOS jest na to specjalnie
przygotowany, albo taka inna wersja płyty ma po prostu inne oznaczenia
to...
Nie musi niczego wylutowywać. Bootblock przy domyślnym (oczywiście można
dać polecenia przeprogramowania także BB, ale nie ma to za dużego sensu)
programowaniu BIOSu nie zostaje nadpisany i umożliwia ponowne
zaprogramowanie kości. AWDFLASH przed programowaniem pyta czy wykonać
kopię aktualnego BIOSu co akurat w tym przypadku może się okazać
przydatne. Opisy jak ewentualnie ratować taką płytę są dostępne w sieci
(choćby w archiwum tej grupy) - IMO warto byłoby zapoznać się z nimi
wcześniej i przygotować "dyskietkę ratunkową" na "zaś".

--
 \`   Y   (__)  __\`  |  |  |  '/        http://www.pajacyk.pl/