Re: wybór laptopa - pomożecie ? :)

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:54:09 MET DST

Dnia Thu, 03 Jan 2008 17:07:24 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

> Programowanie: notebook będzie miał dosyć wolny dysk
> (długie czasy dostępu) a przy programowaniu (kompilacja
> z wielu małych plików) to istotne.

Jeśli się weźmie laptopa z dużą pamięcią i dyskiem 7200, to różnica nie
będzie taka wielka. A wygoda wynikająca z mobilności - niezastąpiona ;)

> Tworzenie WWW: matryca LCD notebooka zazwyczaj jest słabym
> TN z marnym podświetleniem, czyli strona zrobiona na notebooku
> będzie się prezentowała zupełnie inaczej, niż potem u odbiorców.

Tu się zgodzę - do tworzenia grafiki potrzebny jest normalny, stacjonarny
monitor LCD. Ale może być używany np. już tylko przy dopracowywaniu
kolorystyki, a sama koncepcja może powstawać nawet na marnym laptopowym
monitorku ;)

> Dlatego polecam jednak do poważnej pracy komputer stacjonarny :)

Tylko że ekran laptopa jest ustawiony znacznie bliżej niż ekran 19"
monitora... i może się okazać, że 15" w zupełności wystarczy by zastąpić
stacjonarne 19".

> Lepiej mieć nieco więcej RAMu i zintegrowaną grafikę, niż
> płacić bez sensu za osobny układ graficzny z własną pamięcią,
> który w zastosowaniach, które wymieniłeś, będzie się tylko
> grzał bezproduktywnie :)

Popieram :)

> Też niewygodnie. Maszyna dosyć ciężka, po kwadransie już
> chcesz zmieniać pozycję. Poza tym może strasznie grzać
> spodem i nie będzie się dało trzymać na kolanach (i abso-
> lutnie nie na pościeli!). No i matryca będzie miała marne
> kąty widzenia pewnie, co ma swoje zalety (trza być blisko ;) )
> ale negatywnie wpływa na odbiór obrazu.

E, żeby obejrzeć kolejny odcinek "Desperatek" to będzie w sam raz - zaś
jakieś większe filmidło to i tak warto obejrzeć na telewizorze ;)

Poza tym zawsze można za coraz już mniejsze pieniądze kupić plazmę/lcd 32"
do sypialni, powiesić na ścianie i podpiąć laptopa po złączu VGA ;) A jak
żona/dziewczyna wyjedzie na delegację, to można sobie nawet w łóżku wygodnie
popracować na dużym ekranie :)

Pozdrawiam

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944