Re: wybór laptopa - pomożecie ? :)

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:52:44 MET DST

KrzysztofLenda@gmail.com pisze:
> Zastosowania do głównie: programowanie, tworzenie stron www (bez

Programowanie: notebook będzie miał dosyć wolny dysk
(długie czasy dostępu) a przy programowaniu (kompilacja
z wielu małych plików) to istotne.

Tworzenie WWW: matryca LCD notebooka zazwyczaj jest słabym
TN z marnym podświetleniem, czyli strona zrobiona na notebooku
będzie się prezentowała zupełnie inaczej, niż potem u odbiorców.

> 15 to trochę mało jak dla mnie. W domu/pracy mam do czynienia z 19
> calami i jestem przyzwyczajony, dlatego nie chciałbym 15. Kwestia czy

Dlatego polecam jednak do poważnej pracy komputer stacjonarny :)

> Głównie chodzi o korzystanie ze swojego komputera poza domem, ale w
> miejscu powiedzmy.. 'stacjonarnym'

No i to jest problem pewien. Bo, jak napisałem wyżej, do
wygodnej pracy stacjonarnej taki komputer to średnie
rozwiązanie (chyba, że machniesz ręką na te ograniczenia,
które wymieniłem).

> Jeśli przydatne tylko przy grach i nie spowalnia (nie zabiera za dużo
> ramu) podczas normalnej pracy w windowsie to faktycznie mogę to
> pominąć, grać nie będę. Ewentualnie w pasjansa ;)

Lepiej mieć nieco więcej RAMu i zintegrowaną grafikę, niż
płacić bez sensu za osobny układ graficzny z własną pamięcią,
który w zastosowaniach, które wymieniłeś, będzie się tylko
grzał bezproduktywnie :)

> Miało być oczywiście 3,5-4,5... za ok 4,5 widziałem modele HP
> spełniające powyższe założenia..

To już lepiej nieco.

Konkretnych propozycji nie podam, w tym zakresie cenowym
zdecydowanie bardziej mnie interesują modele z matrycami
12"-14" :)

> Np w łozku z dziewczyna ogladac film ;)

Też niewygodnie. Maszyna dosyć ciężka, po kwadransie już
chcesz zmieniać pozycję. Poza tym może strasznie grzać
spodem i nie będzie się dało trzymać na kolanach (i abso-
lutnie nie na pościeli!). No i matryca będzie miała marne
kąty widzenia pewnie, co ma swoje zalety (trza być blisko ;) )
ale negatywnie wpływa na odbiór obrazu.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |