Re: PenDrive 8 GB lub zew.dysk USB?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:49:32 MET DST

Dnia Sat, 29 Dec 2007 14:01:56 +0100, Ewa napisał(a):

> Dziękuję za wszystkie dotychczasowe odpwiedzi.
> Nadal biję się z myślami. :-)
>
> Mam jeszcze takie dodatkowe pytanie. Czy w sytuacji
> wyjątkowej można na taki dysk zewnętrzny USB
> zainstalować np. Win XP Pro i z niego wystartować?

Niestety nie. Windows XP nie został przystosowany do uruchamiania z
nośników wymiennych USB. Podobno można to ograniczeniem sporym nakładem
sił obejść, ale chyba nie to Ci chodzi.

> Chodzi mi o sytuację gdy system na dysku wewnętrznym
> padnie i w ten sposób można by mieć dostęp do danych
> przed ponownym zainstalowaniem systemu.
>
> To byłby dodatkowy argument za dyskiem zewnętrznym.

To może zapisz po prostu na tym dysku (lub na płytach DVD) obraz swojej
partycji z systemem? Polecam program Acronis TrueImage, do pobrania za
darmo wraz z oprogramowaniem Seagate DiscWizard
http://www.seagate.com/www/pl-pl/support/downloads/discwizard/discwizard-eula
. Warunkiem użytkowania jest posiadanie dowolnego dysku Seagate lub
Maxtor. I może to być dysk USB.

A dane i tak zamierzasz gdzieś regularnie backupować, prawda? ;-)

> Czy to wynika z ich budowy/odporności na wstrząsy,
> czy wyłącznie z wygody?

Dyski 2,5" mają inną budowę, są bardziej odporne na wstrząsy i inaczej
się zachowują w przypadku nagłego zaniku zasilania. Dyski 3,5" stosuje
się wyłącznie w obudowach stacjonarnych.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/