Re: Parowanie pamięci od DUAL-mode

Autor: Bernard <bernard_at_earth.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:41:43 MET DST

Netx wrote:

> Kiedyś kupiłem 2x256MB Twinmos (identyczne moduły) i nie pracowały w
> dualu. Tzn. dla ścisłości niby działało ale Memtest wyrzucał błędy i raz
> na dzień miałem zwiechę. Płyta główna była K8NF-9, socket 939 AMD. Od

Normalna rzecz. Nie ma to związku z żadnym "parowaniem". Płyty Gigabyte
nei lubią Twinmosa, to po pierwsze. Po drugie, na kilku płytch Gigabyte
miałem efekt błędów wynikający zapewne ze złego działania przetwornicy
zasilającej pamięć. Jeden moduł działał, dwa nie.

> tej pory kupuję tylko tylko komplety Dual i o ile mogę to Kingston'a -
> bo sprzedawca twierdził że są najpewniejsze jeśli chodzi o nie robienie
> błędów.

Gdybym był sprzedawcą, też bym tak twierdził. W końcu chodzi o
pieniądze. Niestety jestem informatykiem i mi też chodzi o pieniądze,
więc kupuję sprzęt, który działa, a nie ten, który ma super markę z
super ceną.

> No właśnie mam lekkie obawy czy nie będę musiał potem sprzedawać połowy
> tych ramów na Allegro jak nie pójdą. W/g tego co pisze Radek Sokół, to
> moduły "dwustronne" mogą nie chodzić. A takie właśnie są te moduły które
> ostatecznie biorę pod uwagę (w/g strony Kingstona kompatybilne z moją
> płytą): KVR800D2N5K2/2G (2x1GB). Tu jest specyfikacja:

W komoplecie "dual" dostaniesz dokładnie te same moduły.

> http://tinyurl.com/yoq25n. Moja płyta to M2N-Sli Deluxe na chipsecie
> nForce 570 SLI (trochę lepiej kompatybilna z różnymi RAM'ami od M2N-E).
> Niestety na forum Asusa nikt chyba nie wie czy to zadziała, bo nie mogę
> doczekać się odpowiedzi.
>
> Czyli jakie mam szanse że pójdzie w dualu 4GB = 2x (2x1GB-dual-kit)
> ????? Ewentualnie mogę potem sprzedać połowę jak nie pójdzie, ale nie
> stać mnie w tej chwili na zakup 2x2GB, bo są znacznie droższe.

Nie tak znacznie, nie przesadzaj.

Szanse są dokładnie takie same, jak szanse na poprawne działanie
"parowanych" pamięci sprzedawanych w cenie "specjalnie do dual channel".