Re: Dysk zewnetrzny 500 GB - czy i jakie partycje?

Autor: DooMiniK <_at_poczta.wp.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:41:43 MET DST

Escorpion wrote:
> Kupilem dysk Maxtor 500 GB. Bede go wykorzystywal do przechowywania danych
> (glownie fotki). Czy powinienem podzielic go na partycje? Jakie?

Ja bym zrobił jakąś małą partycję Fat32 (tak ze 30GB) + ze dwie partycje
NTFS.
Teraz mam 320GB dysk przenośny. Partycja FAT32 mi się przydaje np. przy
podłączaniu się pod systemy *nix podobne (Uniksy nadal nie są za
dobrze przystosowane do zapisu NTFS, odczyt bez problemu).

Co do zdjęć - i tak są to na tyle duże w rozmiarze pliki, że nie
stracisz aż tak na pojemności.

ps. rozumiem, że to ma być np. backup zdjęć a nie miejsce docelowe
- dyski przenośne (nawet z racji nazwy) są bardziej narażone na awarie
(upadki, kradzież...).

--
Dominik Siedlak (bachus)
Na serwerze bachus - login taki mam,