Re: Parowanie pamięci od DUAL-mode

Autor: Netx <user72cut-it-out_at_go2.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:40:37 MET DST

Użytkownik "Bernard" napisał:
> Nie istnieje coś takiego jak "parowanie" pamięci. Jedyne wymaganie to to,
> żeby pamięci pracujące "równolegle" miały taką samą organizację i takie
> samo taktowanie (chociaż z taktowaniem też można sobie poradzić,
> sprowadzając je do tego gorszego z dwóch).

Kiedyś kupiłem 2x256MB Twinmos (identyczne moduły) i nie pracowały w dualu.
Tzn. dla ścisłości niby działało ale Memtest wyrzucał błędy i raz na dzień
miałem zwiechę. Płyta główna była K8NF-9, socket 939 AMD. Od tej pory kupuję
tylko tylko komplety Dual i o ile mogę to Kingston'a - bo sprzedawca
twierdził że są najpewniejsze jeśli chodzi o nie robienie błędów.

> Kup cztery identyczne moduły i musi chodzić. Dwie różne pary identycznych
> modułów też będą działały.

No właśnie mam lekkie obawy czy nie będę musiał potem sprzedawać połowy tych
ramów na Allegro jak nie pójdą. W/g tego co pisze Radek Sokół, to moduły
"dwustronne" mogą nie chodzić. A takie właśnie są te moduły które
ostatecznie biorę pod uwagę (w/g strony Kingstona kompatybilne z moją
płytą): KVR800D2N5K2/2G (2x1GB). Tu jest specyfikacja:
http://tinyurl.com/yoq25n. Moja płyta to M2N-Sli Deluxe na chipsecie nForce
570 SLI (trochę lepiej kompatybilna z różnymi RAM'ami od M2N-E). Niestety na
forum Asusa nikt chyba nie wie czy to zadziała, bo nie mogę doczekać się
odpowiedzi.

Czyli jakie mam szanse że pójdzie w dualu 4GB = 2x (2x1GB-dual-kit) ?????
Ewentualnie mogę potem sprzedać połowę jak nie pójdzie, ale nie stać mnie w
tej chwili na zakup 2x2GB, bo są znacznie droższe.

Pozdrawiam,
Marek