Re: tak se mysle - domowe media center.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:41:15 MET DST

** Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

> Monitorow mam 2 do tego projektor i telewizor (zwykly 32'' CRT).

I korzystasz ze wszystkich jednocześnie?

> Narazie mysle co jest dostepne. Oczekiwania to system ktory na koncach bedzie
> mial raczej slabe i ciche komputerki z wyswietlaczami. Proste w obsludze
> (jakas dystrybucja linuxa typu media center). No i elastyczne. Bo i laptoka
> mozna podpiac i skrzynke wymienic na lepsza i kupic wielki telewizor i miec
> hdtv automatycznie.

Ta HD.... :>

> Bo wtedy nie potrzeba switcha.

Ale switch kosztuje grosze i nie żre tyle prundu co proliant.

(...)

> Znam moj portfel. On woli 4x 15zl niz raz 30zl plus switch za xxxzl.

Ale te 100zł to w tym rozwiązaniu będzie jakiś jednocyfrowy procent kosztów.

> Skad wziales 50? A dlaczego nie podlaczac neo? Tak sie tylko nabijasz? To
> moze na pregiez idz?

Nabijam się bo nie piszesz konkretnie tylko coś w rodzaju Proliant z 4
procesorami i 10 kartami sieciowymi dla nieokreślonej liczby końcówek.

(...)

> Na pewno?

Na pewno.

> Masz jakis link do materialow na temat zarzadzania energia dla plyt wielko
> procesorowych i jak sobie z tym radza sys.op.?

To nie ma związku z oszczędzaniem energii tylko po prostu z zasobami -
rozdzielaniem procesów między logiczne procesory przez system operacyjny.

> Bo co do jednego procka to jestem pewien czego oczekiwac a w przypadku np.
> linuxa i sytuacji kiedy jeden program potrzebuje duzej mocy obliczeniowej
> (zalozmy ze nie jest wielowatkowy/wielo procesowy) a kilka innych potrzebuje
> malej mocy to czy da sie wymusic aby gdy load jest ponizej 1 to nie byly
> budzone pozostale procki?

I co Ci niby to da?

> Takie rozwiazanie pozwoli obejsc problem z moca i iloscia slotow PCI.

Problem ilości slotów PCI sam sobie stworzyłeś upierając się na zastępowanie
switcha sieciówkami.