Re: tak se mysle - domowe media center.

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:41:40 MET DST

> I korzystasz ze wszystkich jednocześnie?
TV pracuje dosyc duzo.
Czesto uruchomiony jest 21" CRT (dzieciok oglada bajki)
Jesli jest cos do roboty to pracuje również 15"LCD.
Czesto (na oko 2-3h dziennie pracuja wszystkie razem)

> Ale switch kosztuje grosze i nie żre tyle prundu co proliant.
Z portem gigowym i 4-6 setkami? W stowce sie zmieszcze?

> (...)

> Ale te 100zł to w tym rozwiązaniu będzie jakiś jednocyfrowy procent kosztów.
Jesli to 100zl to ok.

> Nabijam się bo nie piszesz konkretnie tylko coś w rodzaju Proliant z 4
> procesorami i 10 kartami sieciowymi dla nieokreślonej liczby końcówek.
eee tam nieokreslonej liczby. na poczatek 2-3 a potem bym zobaczyl czy daje sie
skalowac i jaki jest zazwyczaj charakter obciazenia (czy sa okresy kiedy wszyscy
chca ogladac HDTV :) )

> Na pewno.

> To nie ma związku z oszczędzaniem energii tylko po prostu z zasobami -
> rozdzielaniem procesów między logiczne procesory przez system operacyjny.
Ma wiele wspolnego.
Starsze procki nie umialy oszczedzac energii w sposob "fikusny" najpierw byl
zwykly HALT potem speedstep dopiero potem jakies fikusne cool&quiet.
Nie jestem pewnien czy w zastosowaniach serwerowych na to zwracano uwage w
okresie z ktorego siakis proliant czy poweredge jest dla mojej kieszeni osiagalny.
Bo pozniejsze technologie na to juz zwracaja uwage (tak od 2 lat pojawiaja sie
marketoidalne zajawki ze "nasze serwery lepiej oszczedzaja prund".

> I co Ci niby to da?
Ze jak jedna osoba uzywa TV to serwer nie podnosi wszystkich procesorow na 100%
mocy tylko jeden lub dwa a pozostale spia.

Nie chodzi mi o udowodnienie sobie ze warto kupowac taka krowe i palowac sie z
skladaniem calego systemu. Od dluzszego czasu zastanawiam sie czy warto w moim
srodowisku zastosowac takie rozwiazanie czy lepiej kazdemu postawic skrzynke
tuner okablowac wszystko instalacja antenowa.
A jak policzylem to 400W serwer ktory nie oszczedza energii zezre jej za 1700zl
rocznie. Co jest porownywalne z kosztem tunera, abonamentu x 2-3 zestawy...
Gdyby oszczedzal i kiedy nie jest potrzebny zarl jakies 100W to koszt pradu
spadl by do ok. 700zl rocznie.

Tak se mysle...

--
Lukasz Sczygiel