Re: tak se mysle - domowe media center.

Autor: Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:41:01 MET DST

> To ma być *domowe* media center? :)))
No domowe.
> Ile przewidujesz osób *jednocześnie*
od 2 do 4

> korzystających z tunera, radia i ile tych monitorów, projektorów (masz w domu
> więcej niż jeden?) itp.? Bo to jakoś dziwnie wygląda. :)
Monitorow mam 2 do tego projektor i telewizor (zwykly 32'' CRT).

> Napisz konkretnie czego oczekujesz.
Narazie mysle co jest dostepne. Oczekiwania to system ktory na koncach bedzie
mial raczej slabe i ciche komputerki z wyswietlaczami. Proste w obsludze (jakas
dystrybucja linuxa typu media center). No i elastyczne. Bo i laptoka mozna
podpiac i skrzynke wymienic na lepsza i kupic wielki telewizor i miec hdtv
automatycznie.

> I po kij tyle sieciówek? Co do kart to jak masz zamiar wtykać 4 tunery to ja
> bym się za jakąś jedną multi tunerową rozejrzał... Istnieją takie w ogóle?
Bo wtedy nie potrzeba switcha. Mozna kupic sieciowki multuhead albo jedna gigowa
i switcha ale to dodatkowy koszt i zarcie pradu...
Co do ilosci wolnych slotow to serwerowe plyty maja zazwyczaj kolo 6 sztuk.
Narazie wystarczylo by 2x dvb i 2x TV i potencjalne miejsce na kolejny zestaw.
Ale mozliwe ze jakies combo tez by sie znalazlo (pod linuxa moga byc problemy ze
sterownikami dla wynalazkow...)

> No sorry jakoś słabo znasz tę specyfikę skoro wolisz 4 setki zamiast jednej
> GB.
Znam moj portfel.
On woli 4x 15zl niz raz 30zl plus switch za xxxzl.

> 50 monitorów, projektorów itp. i do tego neostrada? :>
Skad wziales 50?
A dlaczego nie podlaczac neo? Tak sie tylko nabijasz? To moze na pregiez idz?

> Prądu i tak będzie dużo zużywała.
W chwili pelnego obciazenia 2-3 odbiorcami na pewno.
Ale czy technologie serwerowe za te 1200zl pozwalaja na ograniczenie zuzycia
energii takze w czasie czesciowego obciazenia?

> Poza tym ja nie jestem pewien czy 4 karty TV
> jednocześnie przesyłające sygnał nie wysycą w ogóle szyny PCI.
To mozliwe.

> No właściwie tak działają enkodery programowe.
Na pewno?
Masz jakis link do materialow na temat zarzadzania energia dla plyt wielko
procesorowych i jak sobie z tym radza sys.op.?
Bo co do jednego procka to jestem pewien czego oczekiwac a w przypadku np.
linuxa i sytuacji kiedy jeden program potrzebuje duzej mocy obliczeniowej
(zalozmy ze nie jest wielowatkowy/wielo procesowy) a kilka innych potrzebuje
malej mocy to czy da sie wymusic aby gdy load jest ponizej 1 to nie byly budzone
pozostale procki?

> Będą niewydolne i zeżrą dużo prundu. Prędzej jakieś dwa pecety średniej klasy z
> C2D/Athlonem i rozłożenie zadań między nie, ale i tak wymagania są dziwaczne.

Takie rozwiazanie pozwoli obejsc problem z moca i iloscia slotow PCI. Ale wtedy
switch by sie przydal. Ale warte rozwazenia.
Wiem ze rozwazania sa dziwaczne ale narazie badam mozliwosci i wybiore cos co
bedzie optymalne (koszt, uzywalnosc, stabilnosc dzialania, administracja itp)

--
Lukasz Sczygiel