Re: tak se mysle - domowe media center.

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:40:31 MET DST

** Lukasz Sczygiel <ptokiWYTNIJTO@poczta.onet.pl> wrote:

> Od dluzszego czasu lazi mi po glowie takie rozwiazanie:

> Jeden centralny serwer medialny (Radio, TV zwykle, DVB-S) do ktorego
> podlaczac sie beda koncowki podpiete do monitorow, projektorow, telewizora.

To ma być *domowe* media center? :))) Ile przewidujesz osób *jednocześnie*
korzystających z tunera, radia i ile tych monitorów, projektorów (masz w domu
więcej niż jeden?) itp.? Bo to jakoś dziwnie wygląda. :)

Napisz konkretnie czego oczekujesz.

> Zalozenia: -serwer to duza maszyna wyposazona w 2-4 karty TV (siakies
> pixelview bt878), 2-4 karty dvb-s, 2-4 sieciowki ethernetowe,

I po kij tyle sieciówek? Co do kart to jak masz zamiar wtykać 4 tunery to ja
bym się za jakąś jedną multi tunerową rozejrzał... Istnieją takie w ogóle?

> pewnie jakies "setki"(dla sieci akurat znam specyfike wiec wiele pomocy mi
> nie potrzeba)

No sorry jakoś słabo znasz tę specyfikę skoro wolisz 4 setki zamiast jednej GB.

> -koncowki to jakies laptoki, czy male starsze maszynki (ciche) z monitorami
> (siakies 21cali CRT za 150zl) czy telewizorami. -programy ktore beda
> odbierane z serwera powinny byc streamowane przez siec jako siakis mpeg (dla
> dvb-s to raczej trywialne dla zwyklej TV juz ciekawiej) czy mp3 (radio)
> -serwerek bedzie sluzyl takze za dostep do internetu (siakas neozdrada).

50 monitorów, projektorów itp. i do tego neostrada? :>

> O ile wiekszosc zagadnien jest dla mnie relatywnie jasna to martwi mnie jedna
> sprawa: Czy da sie zmontowac taka jednostke centralna aby byla w stanie
> udzwignac takie zadania (kompresja TV, radio, strumieniowanie dvb dla 2-4
> odbiorcow) a jednoczesnie w chwili kiedy nie jest uzywana zuzywala malo pradu
> (100-150W)?

Prądu i tak będzie dużo zużywała. Poza tym ja nie jestem pewien czy 4 karty TV
jednocześnie przesyłające sygnał nie wysycą w ogóle szyny PCI.

> Czy da sie wygaszac poszczegolne procesory tak aby gdy potrzebny jest jeden
> strumien to pracowal jeden procesor a gdy trzy to trzy procki?

No właściwie tak działają enkodery programowe.

> No i wazne zeby bylo tanio :) . Jakies prolianty ML570 czy cos w ten desen
> wyposazone w 1-2GB RAM i 4 CPU byly by akceptowalne cenowo (aktualnie okolice
> 1200zl).

Będą niewydolne i zeżrą dużo prundu. Prędzej jakieś dwa pecety średniej klasy z
C2D/Athlonem i rozłożenie zadań między nie, ale i tak wymagania są dziwaczne.