IBM/Lenovo - problem z zakupem (x61s)

Autor: Bfiver <bfiver.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 19:23:25 MET DST

Witam,

Po długim okresie poszukiwań, czytania i przemyśleń zdecydowałem się wreszcie
na zastępstwo dla swojego poczciwego laptopa. Wybór padł na ThinkPada x61s.

Powstał jednak zupełnie niespodziewany dla mnie problem. Nie bardzo wiem gdzie
go kupić. Sklepy internetowe kuszą niskimi cenami, niekiedy dodając nawet
darmową dostawę. Jednak nie mam zaufania do firmy "wyplutej" z Ceneo czy
innego Skąpca, której nazwę widzę po raz pierwszy. Raz, że boję się o np.
pomyłki w specyfikacji (konkretny procesor, konkretne kości pamięci, opcje
itd.). Oczywiście jest możliwość odesłania i poprawienia zamówienia ale czas
gra na moją niekorzyść i wolałbym uniknąć takich sytuacji. A dwa, że często
gęsto takie sklepy nie mają nic na stanie i dopiero przy zamówieniu odwiedzają
hurtownię lub producenta w celu nabycia towaru. Jakoś mi to nie pasuje.

Poza tym, to jak sądzę, sprawy gwarancji - cokolwiek się stanie będę znów
musiał kontaktować się z firmą "Krzak", która może już nawet nie istnieć. A
może się mylę? Jak wygląda proces gwarancyjny w IBM/Lenovo? Reklamuję towar u
sprzedawcy czy w HP/Lenovo Polska?

Szukałem też w moim mieście (Toruń), żeby mieć namacalnych sprzedawców i
namacalny sklep. Niestety w żadnym z nich nie mają tego sprzętu. Jedynie
nieliczne mają po kilka ThinkPadów (modele, które mnie nie interesują). Można
co prawda zamówić przez nich sprzęt ale ja nadal kręcę nosem.

Podsumowując, gdzie najlepiej kupić taki sprzęt i jak wygląda proces
reklamacji sprzętu na gwarancji w IBM/Lenovo?

Pozdrawiam,

B.