Re: Dual channel i CAS Latency, a dołożenie pamięci

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 18:46:18 MET DST

Użytkownik "Juliusz 'Julas' Gonera" <julas@no.junk.toya.net.pl> napisał w
wiadomości news:fttbq1$pdo$1@inews.gazeta.pl...

Najlepiej mieć jedno i drugie.

> Z tego co zdążyłem wyczytać, to jeśli pamięć PC3200 (400MHz) ma CL 3, to
> przy 333MHz powinna ruszyć z 2.5.

To wszystko można łatwo policzyć. Chodzi o to, żeby opóźnienie, mierzone w
jakichśtam częściach sekundy w nowych ustawieniach nie było krótsze niż w
starych. W tym przypadku 2,5 taktu przy 333 MHz trwa minimalnie dłużej niż 3
takty przy 400 MHz, (2,5/333 > 3/400) więc nie powinno być żadnych
problemów. Tyle mówi teoria, ale w praktyce mogą się zdarzyć różne
niespodzianki, np. układ ścieżek na drukach może mieć swoje optymalne
częstotliwości.

> Bo chyba nie opłaca się ustawiać pamięci asynchronicznie (procesor to
> Barton 2600+ z FSB 333MHz)?

Zdecydowanie nie.

> Pytanie bonusowe, podobne: Czy jak dokupię do innego komputera DDR2 800MHz
> z CL5, to pójdzie jako 533MHz i CL4 (taka pamięć aktualnie jest w tym
> komputerze)? Pytam bo akurat 800MHz są dostępne od ręki, a 667MHz z CL4, o
> których na początku myślałem, trzeba by było sprowadzić (cena ta sama).

Spróbuj sobie sam policzyć korzystając ze wzoru z poprzedniego akapitu.

> Fakt, to miałem na myśli. Chociaż z drugiej strony, czy przy takim samym
> producencie kości, a różnym modułów, byłaby duża szansa na
> niekompatybilność? ;)

Co to jest "duża szansa na niekompatybilność"?