Re: Dual channel i CAS Latency, a dołożenie pamięci

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera <julas_at_no.junk.toya.net.pl>
Data: Sun 13 Apr 2008 - 18:19:18 MET DST

Radosław Sokół wrote:

> Inna sprawa, że w przypadku Athlona XP zysk z trybu dwu-
> kanałowego jest co najmniej dyskusyjny, jeżeli nie zni-
> komy :)

Hm, czyli to tylko taki chwyt marketingowy? ;)

> Szansa jest zawsze, ale nie liczyłbym na to jednak.
> Co do straty -- zależy od zastosowań. Na pewno lepiej
> jest mieć więcej pamięci, niż mieć szybszą o parę
> procent pamięć.

Z tego co zdążyłem wyczytać, to jeśli pamięć PC3200 (400MHz) ma CL 3, to
przy 333MHz powinna ruszyć z 2.5. Bo chyba nie opłaca się ustawiać
pamięci asynchronicznie (procesor to Barton 2600+ z FSB 333MHz)?

Pytanie bonusowe, podobne: Czy jak dokupię do innego komputera DDR2
800MHz z CL5, to pójdzie jako 533MHz i CL4 (taka pamięć aktualnie jest w
tym komputerze)? Pytam bo akurat 800MHz są dostępne od ręki, a 667MHz z
CL4, o których na początku myślałem, trzeba by było sprowadzić (cena ta
sama).

> MODUUUUŁY!

Fakt, to miałem na myśli. Chociaż z drugiej strony, czy przy takim samym
producencie kości, a różnym modułów, byłaby duża szansa na
niekompatybilność? ;)

> Nigdy nie wiadomo, jaka kombinacja modułów się "pogryzie"
> całkowicie lub uniemożliwi stabilną pracę. Nikt Ci tu
> niestety nie poradzi -- musisz po prostu spróbować, co
> najwyżej gwarantując sobie w sklepie możliwość wymiany
> modułu na model innego producenta.

Niestety nie mam takiej gwarancji, ale zamówiłem. Jakby co to i tak
śmieszne pieniądze bo te 512MB GoodRAM-u kosztuje 43 zł. W domu mam
jeszcze drugi komputer z 2x256MB, ale Kingstona, w razie czego będę
kombinował.

Dzięki za pomoc, pozdrawiam,

--
  (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211