Re: Dual channel i CAS Latency, a dołożenie pamięci

Autor: Juliusz 'Julas' Gonera <julas_at_no.junk.toya.net.pl>
Data: Mon 14 Apr 2008 - 19:32:14 MET DST

MC wrote:

> Najlepiej mieć jedno i drugie.

Ale chyba nie należy liczyć na zbyt wiele wydając 43 zł ;)

> To wszystko można łatwo policzyć. Chodzi o to, żeby opóźnienie, mierzone
> w jakichśtam częściach sekundy w nowych ustawieniach nie było krótsze
> niż w starych. W tym przypadku 2,5 taktu przy 333 MHz trwa minimalnie
> dłużej niż 3 takty przy 400 MHz, (2,5/333 > 3/400) więc nie powinno być
> żadnych problemów. Tyle mówi teoria, ale w praktyce mogą się zdarzyć
> różne niespodzianki, np. układ ścieżek na drukach może mieć swoje
> optymalne częstotliwości.

Znalazłem na stronie producenta dane techniczne, z których wynika, że
przy 333MHz CL wynosi 2.5:
http://www.goodram.com/pub/File/Datasheet/DDR512MB%20DIMM/GR400D64L3-512_32x8.pdf
Więc mam nadzieję, że nie ma częstotliwości mniej lub bardziej optymalnych.

> Co to jest "duża szansa na niekompatybilność"?

Generalnie nie o to chodziło. Wytknięto mi błąd słownikowy, więc
zacząłem się zastanawiać, czy na pewno słusznie (tj. czy mogłoby mi
jednak chodzić o kości, a nie moduły). Nieistotne.

Dzięki i pozdrawiam,

--
  (__||___||__)|_|_||___) @toya.net.pl | ICQ: 64994211